10 september Winkel - Reisverslag uit Variku, Estland van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 10 september Winkel - Reisverslag uit Variku, Estland van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

10 september Winkel

Blijf op de hoogte en volg Pascale

10 September 2012 | Estland, Variku

Hallo iedereen!!!

Mijn eerste reisverslag, terwijl ik nog vertrouwd in het huisje van me vriend in Winkel zit. Nog één dag en dan gaat mijn droom in vervulling. Het is nog heel raar om te beseffen dat ik straks voor 9 á 10 maanden niet meer bij mijn familie, vrienden en vertrouwde dorp ben. Normaal gesproken kan ik om iets kleins in de stress schieten, maar ik voel mij op dit moment erg rustig. Ik heb alles geregeld wat ik moest regelen (waarvan ik soms echt niet goed werd), me tassen zijn gepakt (Backpack: 8,6 kilo. Handbagage 3,4 kilo) en ik heb van de meeste mensen afscheid genomen. Straks nog even eten bij me ouders samen met mijn vriend Hugo, me zus, zwager en Romee.

En dan morgen... 11 september! Dé datum die ik aan zo veel mensen heb verteld. 'Leuke datum om te vliegen hè!' Om half 10 vertrek ik samen met Hugo, mijn ouders, mijn zus, Romee, Sylvia en Marian naar Schiphol. Daar verzamelen we om half 11 bij de Cathay Pacific informatiebalie (Balierij 24 in vertrekhal 3). De eerste 5 dagen trek ik met de groep op die zich daar verzamelt. 5 backpackers vliegen met Cathay Pacific en 9 backpackers (waaronder ik) vliegen met China Airlines. Op Schiphol wacht iemand van de organisatie Australian Backpacker ons op, om ons gezamelijk in te checken en ons de laatste informatie te geven.

Daarna stappen we met de 9 backpackers het vliegtuig in (zonder een reisleider). Hier mijn vliegschema:
14.05 Amsterdam - Bangkok 6.15
8.25 Bangkok - Taipei 13.05 (hotel kamer in Taipai)
23.55 Taipei - Sydney 11.05 (eerste 5 overnachtingen in Sydney)

En dan hou ik jullie wel weer even op de hoogte van mijn toestand!

Ik heb er ontzettend veel zin in en maak mij nog geen zorgen over tegenslagen/problemen/confrontaties die ik tijdens mijn reis waarschijnlijk zal mee maken.

Tot over een paar dagen!!!

Veel liefs,
Pascale

  • 10 September 2012 - 17:46

    Pascale Zwemmer:

    Zo. Nu weet ik ook hoe ik moet reageren. Is wel handig. Nu nog ff skypen leren en dan kunnen we elkaar helemaal op de hoogte houden. Nu gaan we eten bij je ouders. liefs Hugo.

  • 10 September 2012 - 17:51

    Rob Liefhebber:

    Pascal
    Petje af, voor de reis die je ga ondernemen. Wat voor velen een wens of een droom is laat jij werkelijkheid worden.
    Alleen naar de andere kant van de aarde naar ons onbekende gebieden.
    Geniet er van en maak je droom werkelijkheid.
    Ik zal je reisverslagen op de voet volgen en zo ook een beetje genieten van jou reis.
    Ik wens je sterkte, wijsheid en gezondheid en zie je volgendjaar met een rugzak vol verhalen weer terug.

    Rob liefhebber

  • 10 September 2012 - 18:59

    Liesbeth En Paul Koenis:

    Pascale,

    Een heel goede reis gewenst, veel plezier en veilig weer thuis.


    Liesbeth en Paul.

  • 10 September 2012 - 20:15

    Lisa De Brouwer:

    Ooooh morgen is het zover!
    Geniet van je laatste avondje in NL en daarna natuurlijk volop in al die andere landen!
    Ik bekijk de andere kant van de wereld ;) En kunnen we het als we allebei terug zijn mooi met elkaar vergelijken :)

    Heel erg veel plezier Pascale!
    Liefs xx Lisa

  • 11 September 2012 - 08:55

    Hugo Rood:

    Pascale wat ben je nog opvallend rustig aahum.

  • 11 September 2012 - 09:24

    Carine:

    hey kanjer, sterkte met het afscheid op schiphol, goede reis en ENJOY!!!
    dikke kus, carine en rest

  • 11 September 2012 - 09:45

    Franka Menzies:

    Lieve Pascale,
    Heel veel plezier tijdens je grote reis! Ik hoop dat je super veel geweldige mensen zal ontmoeten, geweldige plekken zal bezoeken en geweldige dingen zult doen! Het doet mij weer terug denken aan mijn eigen reis naar Australie, nu al weer aardig wat jaartjes geleden. Maar toen kon je niet zo goed in contact blijven met iedereen thuis, dus dit verslag is echt super. Wel uitkijken voor enge mannetjes en niet gaan liften of in je eentje bij iemand gaan werken in the middle of nowhere, he! Dan kom je ook weer veilig thuis!
    Liefs, Franka, Craig, Ethan en Quinten.

  • 11 September 2012 - 13:31

    Sandra Torrisi:

    Pascale, het is inderdaad gek dat het nu echt gaat gebeuren en dat je gewoon 9 a 10 maanden aan de andere kant van de wereld zit. Maar wat een mooie reis ga jij maken! En wat ben jij straks heel wat ervaringen rijker! Ik wens je een hele goede reis toe en heel veel plezier. Have a lot of fun!
    TRAVEL IS THE ONLY THING YOU BUY, THAT MAKES YOU RICHER
    groetjes Sandra X

  • 11 September 2012 - 18:37

    Hans Zweeris:

    Beste Pascale,

    Ik wou dat ik mee kon als muissie in je backpak.
    Ook genieten van dat, waar jij van gaat genieten.
    Ik hoop dat je datgene vindt, wat je zoekt op je reis rond de wereld.
    Wat zal jij een hoop wijsheid opdoen de komende 10 maanden,
    in Australië en Azië !
    En onthoud heel goed je kunt niet genoeg verhalen achterlaten op deze site.
    De meesten willen alles weten denk ik.

    Dat jij dit doet Pascal, petje af voor je !!!

    Hèèl veel reisgroeten van Hans,Alie,Sandra en Mandy

  • 11 September 2012 - 20:01

    Naomi:

    Lieve Pas, lieve Buuf,

    Je bent, met vertraging weliswaar, nu onderweg. Je droom komt uit!
    Geniet ervan en tot snel weer;-).

    Kus van je buuffie

  • 13 September 2012 - 08:05

    Ab Zwemmer:

    pascal ik ga je verslagen volgen
    gr. ome ab

  • 13 September 2012 - 12:39

    Marlies Schraa:

    Hoi lieve Pascale,

    Terwijl wij afgelopen dinsdagmiddag bij de DDD cursus zaten heb ik aan je gedacht, `There you go girl`, We reizen vanuit Nederland met je mee d.m.v. je reisverslagen en hopelijk vele foto´s die nog zullen volgen. Voor nu heel veel plezier, avonturen, kijk om je heen en geniet!!
    Lieve groet van Marlies. xxx

  • 13 September 2012 - 21:03

    Renate :

    He pascale zoals afgesproken we gaan je site volgen en zo te lezen doen wij dit samen met heel veel vrienden van je! Gaaf hoor wat een beleving.Veel succes,geniet en pas goed op je zelf.
    Liefs Frank,Renate en de kinderen.

  • 14 September 2012 - 07:12

    Ingrid:

    Hee lieve Pascale,

    Je bent nog nooit zo in mijn gedachten geweest als de laatste dagen hahaha. Ik hoop dat je geniet en alles goed in je op kunt nemen.Leuk dat je eerst nog even met een groep gemotiveerde mensen bent met allemaal dezelfde wens... veel van de wereld zien. Ik kijk uit naar je verslagen.
    Knuffel van Ingrid Tieleman

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1355
Totaal aantal bezoekers 26289

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: