14 september Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 14 september Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

14 september Sydney

Blijf op de hoogte en volg Pascale

14 September 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!

Jes, ik kan eindelijk even een reisverslag schrijven van al mijn ervaringen en belevingen die ik nu al heb mee gemaakt.

Schiphol:
Om 10.30 verzamelden een groep van 14 backpackers zich met hun familie/vrienden op Schiphol. Dirk en Marian haalden snel nog een slotje voor aan mijn backpacktas en toen kon ik inchecken. Backpack af gegeven en nog even koffie dinken met Hugo, mam, pap, zus, schoonvader, Sylvia en Marian. Toen was het moment daar dat ik afscheid moest nemen van deze lieve mensen. En mijn god, wat was dat moeilijk! Op dat moment besefte ik mij dat ik voor 9/10 maanden niet meer bij hen zal zijn, en Hugo voor 3 maanden niet kan vasthouden. De waterlanders kwamen dan ook al snel.
Samen met een andere meid (die dezelfde eerste 5 dagen heeft) ging ik door de douane, zo kon ik lekker mijn ei kwijt over mijn gevoelens en gedachtes. Deze schoten namelijk alle kanten op; ' wat doe ik mijzelf aan?' , ' waarom wil ik dit?'
Goed en wel door de douane hoorde wij dat het vliegtuig een uur vertraging had. Wij mochten niet meer de ruimte uit, dus ging ik met 5 andere backpackers van de groep kaartspellen doen. Meteen leuk contact. Bij de groep zitten veel mensen uit Noord-Holland, ook 2 meiden uit Spanbroek.

Vliegreis naar Bangkok:
Terwijl de zenuwen door mijn lijf gierden stapte ik het vliegtuig in. Toen ik zat (aan het gangpad) besefte ik mij dat ik niet meer terug kon, wat eerlijk gezegd wel een opluchting was. Wat ben ik blij dat ik deze stap toch heb door gezet. De vliegreis van 10,5 uur vloog letterlijk en figuurlijk zo om. Iedereen had een tvtje waar van alles op was te zien. Helaas kon ik niet slapen van alle spanningen en door mijn nieuwsgierigheid naar anderen, maar het was wel gezellig!
De landing op Bangkok verliep goed en het was: uit het vliegtuig, sigaret roken en weer terug in het vliegtuig.

Tussenstop op Taipei:
Waauuuwww! Nu weet ik weer waarom ik ook in Azie wil rondreizen. We hadden een hotel (30 km buiten Taipei) waarin wij konden slapen... Dus niet! Met 5 anderen gingen wij opzoek naar een leuke plek om te eten, en deze hadden wij gevonden. Een lokaal restaurantje met kleine Aziatische mensen die ons aanzagen voor God of Sinterklaas. Een klein vrouwtje (kwam bij mij tot mijn navel) legde mij in het Engels/Taipees uit dat we alles op ons bord mochten doen en dit werd dan bekeken door een andere vrouw die inschatte hoe veel dit dan kostte. Helaas stonden er geen namen bij de gerechtjes, dus misschien heb ik wel gefrituurde spinnen gegeten. Uiteraard moesten wij deze grechtjes (6 euro) met stokjes eten.
Op de wegen is het hier echt een gekkenhuis. Mensen letten totaal niet op anderen en de kentekens zijn vaak op de auto zelf met verf geschreven. Legendarisch!

Vliegreis naar Sydney:
Nog 10 uurtjes vliegen vanuit Taipei en dan waren we eindelijk in Sydney. Eerst maar even 6 uurtjes bij slapen.
Op het tvtje in het vliegtuig kon je beelden zien van wat er onder het vliegtuig te zien was. We vlogen over de outback van Australie wat al heel indrukwekkend was. Een enorme vlakte met helemaal niets anders dan woestijn, rosten en gebergten. 10 minuten voor de landing werd ik weer even emotioneel. Zo moeilijk in het begin, maar zo mooi en spannend op dat moment. Nadat we geland waren, gingen we klappen en juichen omdat we er waren. We waren er gewoon, zomaar in Australie, waar iedereen lang voor heeft gespaard en naar toe heeft geleefd.
Door de douane waren we binnen 3 minuten, we mochten zo doorlopen. Dus al die programma's over het moeilijk binnen komen in Australie geloof ik niet zo.

Hostel in Sydney:
We ontmoetten onze begeleiders van Australian Backpackers (nederlanders) en we reden met een bus naar ons hostel. Owja, ze rijden links, vreemd. Ik slaap in een kamer voor 8 personen, 4 jongens (niet ouder dan 20, dus geen concurentie ;) en 4 meiden. Gezellig! Ik merk toch wel dat ik goed ben voorbereid en weet meer over reizen/gewoonten als anderen. Het is een ontzettend leuke groep met veel verschillende mensen. We kregen wat info en gingen daarna bbqen. Helaas moest dit binnen gebeuren want buiten regende het en was het maar 18 graden. We maakten een voorstel rondje. Ik merkte op dat helaas niemand van de groep voor een lange tijd naar Azie gaat.
Sydney is trouwens een hele grote, mooie en drukke stad. Oude en nieuwe gebouwen staan hier naast elkaar en het lijkt wel alsof iedereen tussen 12.00 en 13.00 (pauze van werk) gaat hardlopen, niet normaal hoe veel ik er heb gezien!

Het programma:
Vandaag hadden we een regel dag. Bankzaken, verzekeringen en info over het kopen/huren van een auto of camper. Misschien wel een idee om dit met Hugo te doen. Daarna ben ik met een andere meid even samen de stad in gegaan, lekker op een tarrasje zitten. Over 10 minuten moet ik weer terug zijn bij het hostel en dan krijgen we nogmaals info over de verschillende trips die je kan maken. Daarna gaan we gezellig eten met onze groep van 16 mensen(14 backpackers, 2 begeleiders) en gaan we naar een bar toe. Biertje 7 dollar (6 auro), slik.

Zaterdag: Morgen gaan we allemaal naar een Hardcore feest, Defqon! Super gaaf! Oranje shirt aan en nederlands betekend: gratis entree!
Zondag: Haventocht.
Maandag: surfen.
Dinsdag: Naar de Blue Mountains! Gebergte.
Woensdag: uit het hostel en bepalen wat ik dan ga doen.

Sorry voor mijn lange verslag. Ik probeer het een beetje zo te schrijven dat jullie het ook een beetje beleven. Maar als je dit allemaal mee maakt, kun je amper alles beschrijven. Ik ben ook vast heel veel vergeten.

Als ik weer een computer kan bemachtigen zal ik weer een verslag schrijven. Reacties, verhalen van thuis, het zetten van info van mijn reis op facebook is uiteraard allemaal welkom. Australian Backpackers heeft ook een Facebook site waar foto's op staan.

Tot horens lieve mensen!!!

Liefs Pascale

  • 14 September 2012 - 10:21

    Jeroen:

    Leuk! klinkt goed Pascale, ik volg al je reisverhalen!

  • 14 September 2012 - 10:30

    Laura:

    Hoi lieverd!!!!!!

    Kan mij niet lang genoeg hoor. We hebben natuurlijk al een paar smsjes van je ontvangen, maar wat is het leuk om dit te lezen en te lezen dat je zo lekker op je plekkie bent.
    En wat heb je leuke vooruitzichten de komende dagen! Surfen, mijn god, zal mij benieuwen met je of die benen onder je lichaam blijven staan. haha
    echt leuk Kaka

    dikke knuffel van je zus


  • 14 September 2012 - 11:06

    MARINA:

    LIEVE PASCAL,GA LEKKER GENIETEN.LAAT EMOTIES TOE,HOORT ERBIJ.DIT GA JE WS.NOOIT MEER MEEMAKEN,ZUIG T OP .XXMARINA

  • 14 September 2012 - 14:30

    Ann En Ben:

    Geweldig Pascale, geniet volop en dat doe je. Zal goed voor je Moms zorgen tot je thuis komen. Liefs ann ben en kids

  • 14 September 2012 - 17:20

    Hugo Rood:

    Heeej skattiepattatie!! Klinkt geweldig allemaal. Ik heb nu nog meer zin om heen te gaan! Nu maar hopen dat je een leuk werk adres kan vinden,want een biertje voor 6euro is niet niks. Hebben ze daar geen aldie waar je van die blikken kan halen? ha ha.Veel plzr nog lieverd.xxx

  • 14 September 2012 - 17:28

    Hugo Rood:

    Heb je verslag iets te snel gelezen. Was ook zo nieuwschierig. jullie hadden voor 6euro gegeten in taipei.

  • 14 September 2012 - 18:13

    Hans Bakker:

    Hee Pascale! Wat een verhalen al weer in zo'n korte tijd. Geweldig om te lezen, dus hou je vooral niet in! Ben benieuwd naar je volgend verslag. Veel plezier! Groeten HMMK

  • 14 September 2012 - 20:50

    Hans Zweeris:

    Beste Pascale,

    Ik vindt het indrukwekkend wat je schrijft,
    en kan mijzelf er helemaal in vinden wat je allemaal meemaakt.
    Als ik naar m'n voeten kijk, kijk ik naar jou toe heel apart.
    Geniet er maar van and have the time of your life.
    er zijn nog mooiere dingen in het leven maar dit staat ook hoog in de lijst denk ik.
    O ja, je schrijft in je brief sorry voor het lange verslag,
    nou ze kunne mij niet lang genoeg zijn dan beleven wij het ook mee !!
    Het regent vertelde je, nou troost je dat doet het hier ook !

    Hartelijke groeten uit N.Niedorp

  • 15 September 2012 - 20:53

    Bie:

    Hey pascale ,zit in de kroeg ,gelukkig nog zonder klanten je geweldig beschreven verslagen te lezen, wat een emotioneel en sterk wijvie is u!!!!!!!! Kan niet anders zeggen dat ik ontzettend meegeniet,dus het moet SUPER zijn wat jij meemaakt en nog ga mee maken ,met een traan en een lach en zó hoort het. XxBie

  • 15 September 2012 - 22:19

    Je Paps En Mams:

    Hé lieverd, ik zit zomaar aan je te denken en mis je. Je bent ook zo ver weg en zoals donderdag over de telefoon weer zo dichtbij. Je bent onze stoere dochter en we zijn trots op je. Vanavond stond ik met Renate en Pien bij de ingang van de Floralia boekjes te verkopen. Het is toch altijd een leuk gebeuren in het dorp en de meeste mensen zijn vrolijk. Leuke werkstukken gezien, die van de groep van Laura (bij Cor Klaver) vond ik erg mooi en strak gemaakt. Nou Pascale, tot horens en we willen graag met je skypen, want dan zien we je even.
    Liefs Pap en mam

  • 16 September 2012 - 19:48

    Dirk:

    hoi Pascale
    kom net terug van de costa del flevo
    go meid wat maak jij al een hoop mee in zo,n korte tijd ik zal wel met je willen ruilen
    doe aub wel voorzichtig hoor!! ik heb net een kaarsje aangestoken je weet wel bij wie
    ik heb net bij Hugo te gast geweest lekker prei met heel veel uien en puree
    lijkt me beter dan sprinkhanen en spinnen morgen eet Hugo bij mij en gaan we aan de uienstampot
    en een bal met paprika ,,lekker he,,, wel leuk dat wij zo op de hoogte blijven van jou reis
    nou groetjes van jou schone vader

  • 17 September 2012 - 17:56

    Marianneke:

    Aaah! Wat leuk he dat al die lieve mensen reageren.. fantastisch! ik mis je gelukkig nog niet erg.. die verhalen van jou .. lijkt net alsof je naast me sta.. ik hooor je het vertellen.. ben trots op je schat! Genietenn!!! Dikke kus! hvj

  • 18 September 2012 - 16:03

    Piet En Marianne :

    Hoi Pascalle,
    We hebben genoten van je verslag!!!!
    Heel herkenbaar wat je onderweg in Azië hebt meegemaakt en de moeheid na de aankomst op je reisbestemming.
    Geniet met volle teugen en neem de mooie herinneringen mee.
    We zijn alweer in afwachting van je volgende verslag.
    Oom Piet en tante Marianne

  • 19 September 2012 - 09:07

    Cor En Marianne:

    Hoi Pascale,
    We genieten erg van je levendige reisbeschrijvingen. Zien het voor ons! Blijven jij en die drie genoemde meisjes ook bij elkaar, of gaat ieder straks haar eigen weg? Spannend, ben benieuwd wat je gaat doen. Is het bier altijd zo duur of zijn dit speciale gelegenheden. 't Houdt je in ieder geval 'gnappies'.
    Geniet (en dat doe je!) en tot je volgende verslag. C&M

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 610
Totaal aantal bezoekers 26291

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: