19 september Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 19 september Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

19 september Sydney

Blijf op de hoogte en volg Pascale

19 September 2012 | Australië, Sydney

Hallo allemaal!!!

Wat een leuke en lieve reacties heb ik gekregen op mijn vorige reisverslag. Erg leuk dat iedereen zo met mij mee leeft!

In tussen heb ik slecht en goed nieuws uit Winkel ontvangen. Het slechte nieuws over het overlijden van de moeder van Rixt en Kai Reus. Wat vreselijk verdrietig. Veel sterkte voor degene die de familie goed kent.
Gelukkig ook goed nieuws; Piet Vis is geboren en dus heb ik er een nieuw buurjongetje bij. Gefeliciteerd Paul en Corry! Geniet van het mannetje!

Het is alweer een week geleden dat ik in het vliegtuig zat naar Sydney. In deze week heb ik al ontzettend veel mee gemaakt en gezien.

Zaterdag Defqon:
Afgelopen zaterdag waren we met een groep van ongeveer 50 Nederlanders naar Defqon, een super gaaf Handcore feest in Sydney. Wat was dat groots, fantastisch en genieten. Even lekker uit me dak gaan en feesten. Uiteraard niet veel gedronken want een blikje bier kostte hier 10 dollar! Als je een Nederlands paspoort had en een oranje shirt aan had, mocht je voor 20 dollar naar binnen. Dit geld ging naar een goed doel. Voor de normale Australiers kostte de intree 170 dollar, haha. Wat is het toch fijn om een Nederlander te zijn ! Aan het einde van dit feest was er vuurwerk. En niet zo maar even een paar pijlen, maar een half uur lang het mooiste vuurwerk wat ik ooit heb gezien. Het gebeurd niet vaak, maar ik was sprakeloos!

Zondag Havencruise:
Met een cruise vaarden we bij Sydney vandaan en konden wij de mooie skyline van Sydney bewonderen en fotograferen. We vaarden langs shark-beach naar Watsonsbay. Een heel mooi strandje en mooie natuur. De verschillende uitzichten waren schitterend en rustgevend. Merel en Niels (onze begeleiders) verzorgden een heerlijke lunch. We wilden pindakaas met pesto uitproberen, maar helaas waren zij de pindakaas vergeten. Bij terugkomst ging Jan-Willem (ook een backpacker) voor ons koken, hij is kok. Daarna gingen we met een klein groepje naar het cafe, waar ik letterlijk de mannen van me af moest slaan. De Spaanse en Italiaanse mannen hadden wel interesse in de Nederlandse dames. Ik liet ze wel even merken dat met mij niet te sjansen was; een duw en ‘Fuck off’, hielt ze wel op afstand.

Maandag surfen:
Maandagochtend werden wij met een surfbusje opgehaald door een echte Australische surfdude. Het was bewolkt, en heel soms kwam het zonnetje door. Op het strand wurmden we ons in ons surfpak (wetsuit) en kregen wij een surftraining op het droge. Dat was een makkie, dus ik dacht kom maar op met die golven. Tja… Ik had graag op mijn site willen schrijven dat ik fantastisch kan surfen, maar helaas… ik heb maar 2 keer even een paar seconde op mijn surfboard gestaan, en heb overal spierpijn en blauwe plekken. Maar ik had wel veel gelachen en lol gehad. Het op mijn buik liggen op het board en mee worden genomen door een golf was ook al een heerlijk gevoel.
’s Avonds hadden twee anderen het idee om pannenkoeken te bakken voor 15 man. Ik dacht toen al bij mezelf ‘waar beginnen ze aan’. Uiteindelijk belandde ik in de keuken samen met Tom (onze kleine politicus) in de keuken om te bakken. Wat een rot pannen! Maar na 2 uur bakken waren de pannenkoeken lekker.
Daarna was er karaoke en trad ik samen met Patrick, Ruben en Janiene op met het nummer: Seven Nation Army, van The White Stripes. De hele zaal deed mee!
Dat ik om 1.00 terug kwam in mijn hostelkamer zat er een ontzettend grote kakkerlak op het plafond boven mijn bed! Ow mijn god! Ik dacht ‘hoe moet ik dit oplossen..? Ik ga dit niet zelf doen’ . Beneden zat gelukkig een groepje Nederlandse jongens, waarvan een mij wilde helpen. Een grote theebeker erop, een blaadje er boven schuiven en hup, uit het raam. Wat een held!
Uiteindelijk sliep ik pas om 2.00 en we moesten de volgende dag er weer om 5.30 uit!

Dinsdag The Blue Mountains:
En toen ging de veeeeeelste vroege wekker. We werden om 7uur met een busje opgehaald door Rod, onze reisgids. We reden naar The Blue Mountains, waar ik erg naar uit had gekeken. En het vroege opstaan had zijn beloning, want wat was het mooi! Eigenlijk vind ik het moeilijk om hier over te schrijven, omdat de foto’s genoeg zeggen. De enorme hoogte, de bergen, de bomen, de watervallen, de smalle paadjes, echt fantastisch mooi! Op het einde was het wel nog even spannend. Het ging namelijk onweren en wij stonden bijna op het hoogste punt op een open vlakte. Onze haren gingen omhoog staan door het statische energie veld en we voelden kleine shockjes / tikjes. Vreselijk eng!
Bij terugkomst in ons hostel, wilde ik even een uurtje slapen. Maar met 8 mensen op een kamer is dat onmogelijk. Dan maar even lekker liggen. Om 21.00 belde ik Hugo (hij had net pauze van zijn werk). Wat fijn om zijn stem weer te horen en om gezellig met hem over alles te praten. Dat ik ophing kwam het besef dat ik toch wel heel ver bij hem vandaan ben, en huilde ik even uit bij Krista (van onze groep). 21.30 was eindelijk de nasi klaar. Eten, een biertje en om 23.00 lag ik in bed.

Vandaag achter de computer:
Wat heb ik toch een hekel aan computers. Ik zit al 4 uur achter de computer om foto’s toe te voegen op mijn site, maar dit gaat zo ontzettend langzaam. Ik heb hele mooie foto’s van The Blue Mountains en de andere dagen. Ik stuur deze via de WhatsApp alvast op. Dus Mark kan ze aan mijn ouders en zus laten zien, Martine kan ze aan Hugo laten zien, mijn vriendinnen aan hun ouders, enz.

Mijn plan:
Morgen vlieg ik met drie andere meiden (Marloes uit Spanbroek, Jasmijn en Sarah) naar Townsville. Dat is een stad onder Cairns aan the Great Barrier Reef. Vanuit daar nemen wij de boot naar Macnetic Island. Hier lopen koala’s en walibi’s wild rond. Misschien dat we daar een hostel boeken en een nacht blijven. Dan nemen we de bus naar Cairns en wil ik gaan snorkelen in The Great Barrier Reef. Duiken is daar ook fantastisch, maar heel duur. Dat doe ik dan liever in Thailand, waar het 5 keer goedkoper is.
In Cairns ga ik bellen naar Wooff-adressen, om daar te werken op boerderijen voor kost en inwoning en op deze manier het echte Australische leven te beleven. Daar heb ik heel veel zin in!

Mijn toestand:
Met mij gaat het erg goed. Ik voel me op mijn gemak en heb alles geordend en op een rijtje. En wat veel mensen niet hadden verwacht… ik ben nog niets kwijt!
Van de 8 backpackers op onze kamer, zijn er al 3 een eigen weg in geslagen. Hier kijk ik ook naar uit. Deze week met een groep was fijn en alles werd voor me geregeld, maar daarvoor ben ik hier niet gekomen. Ik wil mijn eigen pad nu inslaan en zelf de wereld ontdekken. Nu ik een week in Sydney ben, begin ik de andere kant van de wereld te ontdekken; De zon gaat hier onder waar in Nederland de zon op komt. De mensen rijden hier niet alleen links, maar lopen ook links en wijken dus ook links voor elkaar uit. In Nederland zijn wij echt gewend om alles rechts te doen, hier bots ik soms dus letterlijk en figuurlijk tegenaan. Momenteel leef ik nog echt ik het backpackers wereldje, met voornamelijk Nederlanders. Het Engels gaat mij nog niet zo goed af, omdat ik het dus nog weinig spreek. Ik ben er wel van overtuigd dat wanneer ik het meer ga spreken, het mij makkelijker af gaat.

Ik heb trouwens de tandenborsteltjes van tante Marianne en ome Piet nuttig gebruikt en de sleutelhangers die ik van Angeline (collega) en Remco (bewoner) heb gekregen hangen aan mijn Backpack. De boeda + steentjes van Syl en Femke hangen in mijn handbagagetas. Het boekje wat ik heb gekregen van bijna iedereen in Winkel vond ik echt super. Wat heerlijk om te lezen!

Na 4 uur achter de computer te hebben gezeten om dit verslag te schrijven en de paar foto’s toe te voegen, stop ik weer met schrijven. Het weer is hier gelukkig wat beter geworden, 23 graden en zon. Bij Cairns is het ongeveer 25-30 graden! Nice! Ik weet nog niet wanneer ik een nieuw verslag kan schrijven of wanneer ik weer geduld kan opbrengen voor het toevoegen van foto’s. Jullie merken dit wel.
Ik kijk weer uit naar jullie reacties!!!

Heel veel liefs en groetjes van al mijn lieve groepsgenootjes hier!

Tot horens!
XxX Pascale

  • 19 September 2012 - 09:54

    Ben Kok:

    Hallo Pascal. Vind 't wel leuk om zelf ook even te reageren voordat Ann dit weer allemaal overneemt tijdens mijn afwezigheid. Volgens mij heb je 'te verschrikkelijk naar je zin, zo te lezen. Wat een mooie (levens)ervaring voor je. Hebben hier genoten van je verhalen en foto's. Ik hoop dat je dat op deze manier kunt blijven doen. Voor je thuisfront (je weet wel, o.a. de mensen die zich op dit moment in het zweet werken om een nieuw stolp te bouwen) is dit zo goed als onmisbaar. Heb vroeger eens een aflosser gehad die in Cairns woonde en daar wel eens over vertelde. Schijnt prachtig te zijn daar. Vond de foto met je groepje ook leuk. Je zult misschien nog een paar vrienden overhouden aan je avontuur. Ik ga zelf morgen weer weg. Rondje Atlantic iedere 6 weken. Ook interessant. Houd je taai daar en blijf genieten. Ik hoor van Ann wel hoe 't je verder afgaat. Groetjes daar, Ben (en Ann).

  • 19 September 2012 - 10:21

    Jacqueline:

    Hoi Pascale. Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt. Heel erg leuk om te lezen en ik zie je daar dan ook gewoon genieten. En dit is nog maar het begin. Ik hoop dat je heel snel fijn werk kan vinden en ook het australische leven leert kennen. Dezelfde ervaring als jou had ik ook toen ik zo ver weg was. Als je belt heb je er pas echt erg in. Maar als je straks lekker bezig bent en geniet van werken en omgaan met de mensen gaat de tijd snel en is het zo december. Heel veel plezier daar, schrijf veel want dan kunnen wij hier genieten van jouw verhalen. Liefs Jacqueline en Cock.

  • 19 September 2012 - 11:17

    Sylvia:

    Hey passie! of is het nu Pastralie?
    ten eerste volgens mij kom jij uit nederland en niet uit estland?! dat staat namelijk op deze site :-P

    Wat leuk om dit allemaal te lezen en legendarisch gaaf dat je naar defqon in australie ben geweest haha lijkt het een beetje op het nederlandse?
    Wat lekker dat je het goed kan vinden met de andere mensen en fijn dat je niet alleen de volgende stap zet, wat uiteindelijk wel de bedoeling is ;-)

    ik kijk uit naar je volgende verhaal!
    kus Syl

  • 19 September 2012 - 13:22

    Samantha:

    Hey Pascale!

    Wat een fantastisch begin zo van jouw droomreis!
    Straks verlaat je Sidney alweer op naar het volgende in jouw avontuur.
    De vele foto's via de whatsapp gaven een goed beeld van wat je hier al beschreven hebt.
    Laat er velen volgen zodra het kan!
    Afgelopen zondag hadden wij de 1ste competitiewedstrijd en de meiden sleepten de winst binnen hoor. 0-4!
    Komende zondag Corso, zal gek zijn om geen biertje met jou te doen.
    Heel veel plezier op Magnetic Island, kijk uit naar het volgende verslag!
    Ook heel benieuwd naar het werken op de boerderijen. Hoop dat je kunt regelen wat je wilt.

    Kus Samantha

  • 19 September 2012 - 21:32

    Hans Zweeris:

    Ha die Pascale,
    Wat weer een lang verhaal,ik begin echt het gevoel te krijgen met je mee te reizen.
    Dit betekent dat je een goed verhaal neergezet hebt.
    Wij zijn blij voor jouw dat je het zo onwijs naar je zin hebt.
    We zijn bij L.O.L. weer bezig met een nieuw toneelstuk, dat wordt weer lachen geblazen,
    het gaat over 2 dames van lichte zeden die meerdere kamers gaan verhuren aan vreemde mensen,
    gewoon om geld te verdienen zonder er iets voor te hoeven doen, en omdat ze het geld goed kunnen gebruiken.
    Ik zal als je het leuk vindt er meer over gaan vertellen.
    Het weer is bij jouw beter dan hier, ti´s nu 11 graden en het regent af en toe,
    en jij bofkont, gaat de zomer tegemoet op het zuidelijke halfrond, en wij een koud wintertje als ´t tegenzit
    ti´s nu 21.30 uur en moet morgen weer vroeg op dus ik stop ermee !

    Vr Gr uit Nieuwe Niedorp van Hans en Fam.



  • 19 September 2012 - 21:44

    Margreet:

    he pascale

    wat geweldig dat je zulke mooie verhalen schrijft, beleven wij het ook een beetje, ik vind het dan ook erg leuk om te lezen. Ben ook benieuwd waar je straks terecht komt om te werken, ik kijk uit naar je volgende verslag. Pacale heel veel plezier en geniet ervan, maar dat gaat zeker lukken.

    groetjes margreet

  • 20 September 2012 - 16:10

    Laura:

    Dag kanjer,
    Wat een leuke verhalen weer allemaal. Wat een avontuur.
    Heb al je foto's bekeken. Jeetje wat heb jij het vervelend daar hahaha
    succes straks met een adres te zoeken voor het Wooven.
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    je zus

  • 20 September 2012 - 16:29

    Laura:

    O en nog een ding. Je krijgt de groeten van de oma van Niels, Moniek en Kim.
    Heel veel plezier gewenst. Ik heb haar onder behandeling en houd haar op de hoogte van al je bezigheden

  • 20 September 2012 - 17:48

    Dirk:

    HOI SCHONE DOCHTER
    HIER FF EEN MAILTJE VAN JE SCHONE VADER
    VERDIKKEME WAT BELEEF JIJ AL WEER VEEL ZEG IK KON DE FOTO;S BEKIJKEN VAN JOU VERTREK VAN SCHIPHOL ENZ. IK VOLG JOU HELE REIS VIA GOOGLE ON EARTH EN ZIE JE ALS HET WARE IN DE STRAAT IN TOWNSVILLE EN CAINRS VIA STREED VIEW OOK KIJK IK WAAR JE GELAND BEN ENZ
    HET IS NET OF JE HEEL DICHT BIJ BENT .MAAR MEID WAT BEN JE EEN END WEG!!!!!!!
    IK KIJK AL WEER UIT NAAR JE VOLGENDE EPISTEL EN IK BEN ER LEKKER ZOET MEE
    OOK LEES IK DAT JE JE NIET LAAT VERLEIDEN DOOR AL DIE GOZERS IN DE KROEG IK VIND JE IN 1 WOORD GEWELDIG
    GR DIRK EN IN GEDACHTEN +marie+

  • 22 September 2012 - 19:38

    Angeline:

    Hallo Pascale,
    Indrukwekkend wat je tot nu al meegemaakt heb! Ik heb de 11e en 12e september af en toe op de klok gekeken en aan je gedacht, ''nu is ze daar'' en later ''nog verder de wereld in''. Stoer dat je schrijft dat je los van de groep verder wilt, dit past bij je, ondernemend hoor!! Ik blijf je volgen en wens je natuurlijk gezondheid en ontmoetingen met fijne mensen! hartelijke groetjes Angeline

  • 23 September 2012 - 12:26

    Oom Piet En Tante Marianne:

    Hoi Pascalle,
    Wat weer een leuk verslag.
    Mazzel dat je Nederlandse bent, enge beesten en mooie tripjes incluis.
    Enge beesten zullen er nog wel meer komen, is die kakkerlak straks heel gewoon.
    Wij hopen dat je snel via het wooff-adres een leuke boerderij zult vinden en dan echt je eigen weg in Australië opgaat.
    En Pascalle ook in Australië gaat de zon in het oosten op en in het westen onder, alleen draait de zon op het zuidelijk halfrond via het noorden en op het noordelijk halfrond via het ziuden.(over de evenaar)
    Hopelijk vind je ook verder in je verblijf voldoende tijd voor je verslagen, want er gaat altijd een hoop tijd in zitten, maar het is voor het thuisfront erg leuk wat van jou te lezen en zo mee te maken!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heel veel plezier en tot de volgende keer
    Oom Piet en tante Marianne

  • 23 September 2012 - 13:00

    Jogéke En Cliënten Philadelphia:

    Hey Pascale,

    Vandaag heb ik een stuk uit je reisverslag voorgelezen aan de cliënten hier. En de kaart erbij gepakt.
    Ze vinden het erg interessant om te horen wat je allemaal gedaan hebt.
    'Wel erg veel he?' Zeggen sommigen. Even wat reacties:' zo, dat is duur drinken, nou ja, kan je ook niet dronken worden.' 'wat is een kala?' 'walibi? daar wil ik ook naar toe'. 'En de zon op en onder, hoe zit dat nou? We hebben genoeg geleerd vandaag dank zij jou.
    UIteraard heb ik wat foto's opgezocht, en laten zien waar Sydney en Townsville ligt. Heb je ook nog gesnorkeld in the Reef?
    Nou, je hoort het al; we leven erg met je mee en vinden het leuk te horen dat je het naar je zin hebt daar.

    Hartelijke groeten, van ons allemaal.

  • 25 September 2012 - 11:39

    Papa Rem:

    Lieve Pascale, je bent alweer 14 dagen onderweg en aan het lezen van je verslagen is het avontuur daadwerkelijk jouw avontuur geworden. Hier thuis hebben we ons 2e huisje in gebruik genomen enalles werkt. De kachel brand en de afvoeren doen hun werk. Mark heeft het electrische gedeelte goed voor elkaar gemaakt. Alleen de schotel (tv) geeft nog wat problemen, maar daar komen we wel uit. Het "oude huis" wordt steeds leger. Vandaag ga ik je bed en bureau demonteren, dat zal wel vreemd zijn, het is toch de kamer waar je sliep en als kleine meid de wereld ging verkennen. Met vakanties mee, misschien in een straal van 250 km. Hoe mooi en byzonder is het dan dat je die andere wereld aan het verkennen bent, alleen, onze zelfstandige dochter. Lieverd we houden van je en missen je.
    P.s, pak wel op tijd je rust!!!!
    Liefs pap en mam

  • 26 September 2012 - 08:33

    Sannes:

    Passie...wat heerlijk om te lezen dat je je vermaak en je bovenal goed voelt!
    Leuk, leuk en nog eens leuk! Spannend dat je straks in je eentje verder gaat maar daar kom je idd voor! Enjoy en sla alles goed op in je gedachten en in je hartje! Kostbaar!!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 1261
Totaal aantal bezoekers 26294

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: