27 september Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 27 september Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

27 september Cairns

Door: Pascale Zwemmer

Blijf op de hoogte en volg Pascale

27 September 2012 | Australië, Cairns

Hallo iedereen!!!

Eindelijk weer even een verslag van 'Down Under'. Ik had een aantal dagen terug al een verslag gemaakt, maar verkeerd opgeslagen en dus konden jullie dat niet lezen. Dus hou je vast, ik heb weer heel veel mee gemaakt in deze week!

---- Op deze site kon ik maar een beperkt aantal foto's toevoegen, dus heb ik facebook aan gemaakt en heb ik daar al mijn foto's opgeplaats. Dus ga naar: www.facebook.nl (als je nog geen account hebt, maak deze dan heel simpel aan door de vragen te beantwoorden). Als je op facebook bent typ je in de bovenste zoekbalk Pascale Zwemmer in, en je komt op mijn profiel. Dan moet je even zoeken naar de foto's en albums (momenteel 4 albums). Succes! Bij iedere foto heb ik een stukje tekst geschreven. ----

Donderdag vliegen naar Townsville:
Samen met Sarah, Jasmijn en Marloes vloog ik, met een tussen stop op Brisbane, naar Townsville. Ik raak zo langzamerhand gewend aan het vliegen. Maar elke keer als het vliegtuig opstijgt en daalt, voel ik de kriebels in mijn buik. 's Avonds om 22.00 kwamen we aan op het vliegveld van Townsville. De vriendelijke mensen hielpen ons aan een taxi naar het hostel. En wat voor een hostel... Ik lag op een bed / hangbed die vast zat met tairippies. Ook lag de troep (bier flesjes / chocola) van de vorige gasten er nog. Ach ja, het was maar voor een nachtje.

Vrijdag met de boot naar Magnetic Island:
Na 2 uur gelopen te hebben om goedkoop te ontbijten en boodschapjes te doen, namen wij de boot naar Magnetic Island. De boottocht was amazing (zoals ze dat hier zouden zeggen). Uitzichten die niet te fotograferen waren, een beleving die niet te beschrijven is. Het blauwste water, het lekkerste weer, de mooie bergen dichtbij en in de verte. Super!
Ons hostel was paradijselijk! Een houtenhuisje tussen de palmbomen met eigen wc en douche. Een duitse jongen zat al in dit 6 pers. huisje, dus die keek raad op dat er opeens 4 meiden binnen kwamen. De rest van de dag hebben we gerelaxed; op het strand liggen bakken, op het terras sangria gedronken en 's avonds het spel Ezelen gespeelt samen met die duitse jongen, die er niets van bakte. 's Avonds komen de dieren te voorschijn en zagen wij 2 kleine soort wasbeertjes (geen idee hoe ze nou echt heten). Helaas lieten niet alleen de schattige dieren zich zien, 2 kakkerlakken in ons houten huisje kwamen ook even gedag zeggen. De duitser had er een naar buiten gegooit, de kakkerlak die onder mij bed vandaan kwam konden we niet meer vinden. Ook waren er veel salamanders. Gezellig he!

Zaterdag op koala zoektocht & dieren vasthouden:
Op 15 min lopen afstand van ons hostel waren bergen en bossen waarin wilde koala's leefden. Wij gingen op zoektocht en hadden in 3 uur tijd een kleine koala hoog in de boom gevonden. Het was het wandelen waard want het scheen heel bijzonder te zijn dat een koala zich liet zien overdag. En wat was hij schattig!!! (Zie de foto's op facebook)
Na deze wandeltocht, zijn Marloes en ik een trip gaan doen door het dierenpark naast ons hostel. En wat ik hier toch heb gedaan, zal niemand van mij verwachten. Ik heb de volgende dieren vastgehouden: een kleine krokodil (ongeveer 1,5 meter), hele grote vogels/kakatoo/papagaai (heeft ook uit mijn mond gegeten), een koala beertje (ahh... wat wollig en lief!), schilpad, leguaan, nog een aantal reptielen en ja ja... ook een slang!!! Een slang is echt een spiermassa waardoor ik echt helemaal geen controle had over zijn bewegingen. Eng, maar wel cool!
Na deze avonturen gingen we boodschappen doen en koken(dit kan op alle hostels). Uiteraard het goedkoopste en makkelijkste. We hadden geen borden of bestek, dus aten we z'n vieren met pollepels uit 1 pan. Waarom alle mensen nou raar naar ons keken en moesten lachen, weet ik ook niet... Is toch gezellig!?

Zondag weg van het paradijselijke Magnetic Island:
Om 10.00 moesten we uitchecken uit ons hostel. We lieten onze backpacks daar staan en gingen lekker zonnen op het mooie strand. 's Middags namen we om 16.00 de boot terug naar Townsville en liepen wij van de haven naar een MacDonalds (voor gratis internet). En dat was geen pretje... Een zware backpack op je rug, een rugtas op je buik en alle schoudenbanden van beide tassen op je verbrande schoudertjes. En dan ongeveer 4 kilometer lopen in de hitte van minstens 30 graden. Voelen jullie het...?
We gingen in de Macdonald zitten en ik zou de Wwoof adressen bellen voor werkplekken. Ik had beltegeoed gekocht, maar het opwaarderen hiervan was een ramp. Het lukte mij en de andere meiden niet. Ook was het bereik erg slecht en werkte het internet ontzettend langzaam. Daarna kwam ik erachter dat een buspas van Cairns naar Sydney ongeveer 500 dollar kostte. En die moet ik hebben. Dan doe je de hele tijd heel voorzichtig met je geld en dan moet je voor zo'n ... bus zo veel geld betalen! Ik zal toen even in een dipje, maar gelukkig belde Hugo me en stelde mij gerust dat het allemaal wel goed komt. Heerlijk zo'n vent!!!
Na lang te hebben gewacht in de Mac, liepen wij terug naar de haven waar de bussen waren. Wij namen de nachtbus van Townsville naar Ciarns (scheelde weer hostel kosten). Weer die 4 km met onze zware bepakking. Niet dus... We zagen een winkelwagentje staan, keken elkaar aan, gooiden onze backpacks erin en rijden maar!!! Fantastisch! Ik vraag me nu wel af waarom alle backpackers een backpack mee hebben en niet gewoon een koffer. Lijkt mij toch een stuk makkelijker met spullen zoeken en met vervoeren.

Maandag in Cairns:
Om 6 uur 's ochtends kwamen we aan met de bus in Cairns. Ik had helaas niet kunnen slapen, maar doordat wij genoeg hadden gerelaxed op Magnetic Island was ik niet echt moe. We liepen op de Lagoon af. Dit is een artistiek mooi zwembad aan de rand van de stad (zeg maar gerust in de stad). Het begint met een paar fontijntjes en eindigt in 1,5 meter diepte. Als je ervoor sta lijkt het net alsof het zwembad over loopt in de zee die er acher ligt. Zie de foto's op facebook. In Cairns mag je niet zomaar in de zee zwemmen vanwege de haaien en vooral krokodillen. Vandaar dat iedereen in dit openbare en niet afgeschermde zwembad zwemt. Wij zaten vanaf 6.30 bij dat zwembad. Een aantal mensen stonden al in hun zwembroek om te gaan zwemmen, om 6.30 op maandag ochtend!!! Ik dacht dat ik soms een beetje gek was, maar sommige mensen hier... Wat een sportievelingen. Precies om 7.00 gingen de mensen pas in het zwembad, want vanaf dan was het geopent. Uiteraard konden wij niet achter blijven, dus belandde wij ook in het zwembad.

Rond 10 uur liepen we ongeveer 5 km naar ons hostel. We zaten in een heel gezellig en sfeervol hostel, zonder kakkerlakken, voor maar 16 dollar per nacht. Op Magnetic Island was dit 30 dollar per nacht. Ook kregen wij gratis avondeten in een restaurant / kroeg. Je moest een drankje kopen en dan kon je zeggen wat je wilde: Spagetti of rijst. Als je dan 5, 7 of 8 dollar extra betaalde kon je iets anders bestellen. Echt heerlijk, en gezellig, voor weinig. 's Middags had ik het voor elkaar gekregen dat mijn beltegoed werd opgewaardeerd (na bij 3 telefoon winkels afgewezen te zijn.. 'We've got no time for this'. Bij de laatste winkel zei ik dat ik best kon wachten tot dat hij het wat rustiger had en dat ik pas weg zou gaan als het geregeld was. Binnen 2 minuten werd ik geholpen. De brutale mens breikt het meest!). Eindelijk kon ik dus de Wwoof-adressen bellen. Ik heb een boek met 2200 adressen waar ik kan werken voor kost & inwoning. Ik heb in totaal meer als 20 adressen gebeld. Velen waren op vakantie of zaten al vol met backpackers. Uiteindelijk heb ik dinsdag een leuk adres gevonden in Innesfail (zoek maar op op google). Vanaf donderdag kon ik terecht! Het is bij een man alleen, met honden, vee en een grote tuin die onderhouden moet worden. Leuk! Ik was echt opgelucht dat het mij toch was gelukt op een adres te vinden. Ook hier geldde; wie doorzet bereikt een hoop!

Dinsdag snorkelen:
Om 8uur 's ochtends verzamelden we met een groep van 15 mensen nom te gaan snorkelen. Marloes had last van haar oren, dus ging niet mee. Eerst vaarden we 2,5 uur naar de snorkelplek toe, dus konden we lekker bij bruinen! Toen we aan kwamen varen bij de snorkel plek, konden we het koraal al van bovenaf zien. Ik vond het wel een beetje spannend, maar het was echt super leuk. Een ervaring die ik helaas niet met foto's kan laten zien, maar die voorgoed in mijn geheugen gegrift staat. Ik zwom tussen de scholen met kleine fel blauwe visjes, maar ik zwom ook naast een Barracuda (een kleine haai). De grote vissen zijn natuurlijk best eng. Maar ze zwemmen 2 meter van je vandaan, kijken je heel droog aan, en zwemmen weer verder. Ook heb ik een turtle (waterschilpad) gezien en heel mooi koraal, schelpen en planten. Het engste vond ik eigenlijk wanneer het koraal erg hoog was en de zee wat zakte. Het scheelde dan niet veel of ik knalde op het stelen koraal. Zou wel weer wat voor mij zijn natuurlijk...
's Avonds in ons hostel zaten we met Canadese mensen onze landen met elkaar te vergelijken en leerden wij hun een aantal nederlandse woorden. Erg grappig en goed voor je engels!

Woensdag facebook-dag:
Omdat ik niet zo heel technisch en snel ben met computers, duurde het even voordat ik facebook had aangemaakt en de foto's erop had gezet. Ik heb ongeveer 4 uur in het internet cafe gezeten. Bij alle foto's heb ik ook een leuke tekst geschreven. Ook moest ik nog even de buspas van Cairns naar Sydney kopen. Met mijn studentenkaart, waar op staat dat deze tot 2017 geldig is, kreeg ik korting en kostte deze 350 dollar. Dat was 'goedkoop'! De busrit van Cairns naar Innisfail werd ook geboekt. Top!

Vandaag donderdag:
Nu (12.00) zit ik nog in een internetcafe en mijn bus gaat om 13.00 naar Innisfail. Ik heb er heel veel zin in en ben benieuwd wat ik aantref. Ik heb de andere drie meiden net uitgezwaaid. Zij gaan met z'n drieen in een camper de oost-kust doen. Ik ga nu dus alleen verder. Ik heb hier toch wel naar uitgekeken en sta weer voor een nieuw avontuur. Het vakantie vieren op paradijselijke plekken laat ik even achter me. Er moet nu gewerkt worden! Weer een ritme en structuur, toch ook wel fijn.

Overige ervaringen:
- De maan staat hier op z'n kop, heel raar.
- Het water is hier smerig, smaakt naar gloor, maar iedereen drinkt het. Het is zonde van je geld om dan steeds flesjes water te kopen.
- Overal staan bordjes met 'verboden te roken'. Op terrasjes, buiten bij vliegvelden, op de buitenplek van een hostel.
- De mensen zijn hier mooi en sportief. Iedereen hardloopt, zwemt en gaat naar de fitness.
- De wc's en douches zijn smerig. Veel haren en schimmel.
- De keukens zijn oude huizen van de kakkerlakken.
Maar voor de rest is het hier super!! Haha. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen luxe of spullen mis. Ik heb me tas en thats it. Hoe mooi is dat!!! Nou ik blijf nog wel even hier!

Groetjes daar in Winkel en omstreken! Hou jullie goed en vergeet niet, tussen het gestress en hectische leven in Nederland door, ook te genieten van al het moois om jullie heen!

Tot horens!!!!!

Heel veel liefs van een super gelukkige Pascale!!!



  • 27 September 2012 - 09:55

    Ann:

    Wow, geweldig pascale. Wat een avontuur, wat schrijf
    je mooie en interessant verhalen, kan je bijna zien snorkelen. Vanavond heb ik je Moms op bezoek en zeker zal wij veel over je avonturen veel praten.
    Veel liefs ann






  • 27 September 2012 - 14:49

    Dirk:

    hoi die Pascale
    afgelopen zondag hebben we hier corso gehad en we hebben ongelofelijk mazzel gehad want de weer berichten waren regen maar gelukkig kwam dat pas na de corso on 1900 uur
    ik had het lekker druk en je zus zat bij Simone v d berg het was bij mij ook gezellig druk en Rem en Nel kwamen ook nog ff bij mij langs en Hans en Martine en de kids waren de hele dag bij mij ,,enz, go meid wat maak jij weer een hoop mee zeg
    ik heb al weer de straten in innesfail door gereden met google streed view maar als je bij die boer werk schrijf dan ff het adres op in je verslag dan kan ik dat ook vinden op google
    nou meer wensen heb ik niet en voor jou tot horens en 3 kussen xxx
    Gr Dirk

  • 27 September 2012 - 14:49

    Dirk:

    hoi die Pascale
    afgelopen zondag hebben we hier corso gehad en we hebben ongelofelijk mazzel gehad want de weer berichten waren regen maar gelukkig kwam dat pas na de corso on 1900 uur
    ik had het lekker druk en je zus zat bij Simone v d berg het was bij mij ook gezellig druk en Rem en Nel kwamen ook nog ff bij mij langs en Hans en Martine en de kids waren de hele dag bij mij ,,enz, go meid wat maak jij weer een hoop mee zeg
    ik heb al weer de straten in innesfail door gereden met google streed view maar als je bij die boer werk schrijf dan ff het adres op in je verslag dan kan ik dat ook vinden op google
    nou meer wensen heb ik niet en voor jou tot horens en 3 kussen xxx
    Gr Dirk

  • 27 September 2012 - 14:49

    Dirk:

    hoi die Pascale
    afgelopen zondag hebben we hier corso gehad en we hebben ongelofelijk mazzel gehad want de weer berichten waren regen maar gelukkig kwam dat pas na de corso on 1900 uur
    ik had het lekker druk en je zus zat bij Simone v d berg het was bij mij ook gezellig druk en Rem en Nel kwamen ook nog ff bij mij langs en Hans en Martine en de kids waren de hele dag bij mij ,,enz, go meid wat maak jij weer een hoop mee zeg
    ik heb al weer de straten in innesfail door gereden met google streed view maar als je bij die boer werk schrijf dan ff het adres op in je verslag dan kan ik dat ook vinden op google
    nou meer wensen heb ik niet en voor jou tot horens en 3 kussen xxx
    Gr Dirk

  • 27 September 2012 - 14:49

    Dirk:

    hoi die Pascale
    afgelopen zondag hebben we hier corso gehad en we hebben ongelofelijk mazzel gehad want de weer berichten waren regen maar gelukkig kwam dat pas na de corso on 1900 uur
    ik had het lekker druk en je zus zat bij Simone v d berg het was bij mij ook gezellig druk en Rem en Nel kwamen ook nog ff bij mij langs en Hans en Martine en de kids waren de hele dag bij mij ,,enz, go meid wat maak jij weer een hoop mee zeg
    ik heb al weer de straten in innesfail door gereden met google streed view maar als je bij die boer werk schrijf dan ff het adres op in je verslag dan kan ik dat ook vinden op google
    nou meer wensen heb ik niet en voor jou tot horens en 3 kussen xxx
    Gr Dirk

  • 27 September 2012 - 15:55

    Dirk:

    sorry heb te veel ingedrukt dus 4x te veel maar afijn kun je het lezen in de herhaling
    gr je schone vader

  • 27 September 2012 - 19:40

    Marlies Schraa:

    Hoi Pascale,
    Heerlijk om je reisverhalen te lezen en bovenal je enthousiasme en plezier dat er uit spreekt! Wij reizen en genieten op afstand met je mee! Afgelopen zondag heeft Jogeke een aantal dingen voorgelezen aan de bewoners, ze genoten ervan!
    Ik ga nu even naar je facebook site om de foto's te bekijken.
    Werk ze daar, denk goed om jezelf en geniet vooral!!!!!!!!
    Lieve groet van Marlies.

  • 29 September 2012 - 14:55

    Oom Piet & Tante Marianne:

    Hoi Pascalle,
    Zo maak je nog eens wat mee, hartstikke leuk.
    Heel veel succes op je werkplek, wij hopen echt dat je het er naar je zin zult hebben en het Australische leven zult meemaken.
    Ik ga straks een facebook account aan maken, want wij zijn ook erg benieuwd naar de fotos.
    Ook wij zijn naar het corso geweest, langs de kramen gelopen, naar muziek geluisterd enz..
    Wel zijn we als de wiedeweerga naar huis gefietst want de lucht begon pittig te betrekken en waren op tijd,pal voor de bui, thuis.
    Pascalle nogmaals veel plezier op je werkplek.
    Tot de volgende keer,
    Oom Piet & tante Marianne


  • 30 September 2012 - 16:02

    Rianne:

    Hey Pascale,

    Onze moeders waren dit weekend weer herenigd! Zodoende heb ik van mams te horen gekregen dat ik hierop moest kijken ;) Wat knap dat je dit kan, lijkt me een hele uitdaging! En wat leuk om te lezen dat je zo gelukkig bent. Ik blijf je volgen. Zet 'm op!

    X Rianne en de rest uit Drenthe ;)

  • 01 Oktober 2012 - 12:03

    Laura:

    Hallo Pascale!
    Zomaar ineens was het de 11e september en heb ik je niet eens gedag meer gezegd!
    Wat leuk om al je avonturen mee te kunnen beleven via je site!
    Ik wens je heel veel plezier en hoop voor je dat dit een reis wordt om nooit te vergeten! Doe voorzichtig, denk goed om jezelf, maar geniet vooral van alles dat je mee maakt!!
    Groetjes van Laura ! (niet je zus ha ha)

  • 02 Oktober 2012 - 20:39

    Jose:

    Hé Pas,

    wow het klinkt echt fantastisch. Ik krijg af en toe een vleugje jaloezie als ik je verhalen lees.
    Behalve dan dat lopen met die tas op je verbrande schouders, auwwww.. en inderdaad zo herkenbaar.
    Niet fijn. Maar dan de mc donalds bereiken, wel fijn.
    Ik ga zo je foto's even bekijken op facebook. Ben erg benieuwd.
    Ik hou je in de gaten hoor.
    Veel plezier nog, en vooral genieten he.

    xxx josé

  • 02 Oktober 2012 - 20:46

    Ruud Tesselaar:

    Hoi Pascale,

    mooi om je verhalen te lezen. En wat gaat de tijd snel, je bent al weer een paar weken weg. Ik was je bijna vergeten! Nog heel veel plezier, en hou ons op de hoogte.

    Gr. Ruud en Linda
    Rens en Maud

  • 02 Oktober 2012 - 21:59

    Frank En Renate:

    Tjonge jonge pascale,wat een verhaal,je maakt er wel wat van hoor geweldig!
    Frank is jaloers zei die van de week toen hij het zat te lezen ik ben er nu even voor gaan zitten.
    Leuk of te lezen en je foto`s gaan we ook bekijken.
    Nog veel succes en geniet vooral.
    Groetjes uit Winkel frank en Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 693
Totaal aantal bezoekers 26293

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: