13 oktober, Ayr. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 13 oktober, Ayr. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

13 oktober, Ayr.

Door: Pascale Zwemmer

Blijf op de hoogte en volg Pascale

13 Oktober 2012 | Australië, Innisfail

Hallo allemaal!

Weer bedankt voor jullie reacties! Echt leuk!

Op dit moment ben ik dus in Ayr aan het werk op een paardenranch met hele goede en dure spring en dressuur paarden. Ik vind het echt een eer om met deze paarden te mogen werken. Ik werk samen met Heidi uit Finland, zij werkt hier al 4 maanden ook voor kost en inwoning. De man des huizes heet Peter en is een aardige, rustige man die een eigen bedrijg heeft in auto's. Zijn vrouw is momenteel in Duitsland en komt half november terug naar Australië. Het grote huis is erg prettig om in te verblijven en natuurlijk heerlijk om afkoeling te vinden in het binnenzwembad na een warme dag hard werken. Er lopen hier ook nog 2 honden rond; een stalhond en een binnen hondje een Jack Russeltje. En dan zijn er nog de 2 katten Whitefood (ze heeft witte pootjes) en Tiger (spreekt voor zich). De honden en katten mogen van mij wel even wat beter hun best doen om de vliegen en muggen te vangen, want daar stikt het hier van!

De paarden:
Lillo: een schattigere pony is er niet. Klein, zwart, soms eigenwijs en heeft altijd honger. Vroeger deed zij ook mee met wedstrijden, zelfs voor een sulkje! Nu is ze een gezeldschapspaard voor de andere grote paarden.
Mary: Een iets ouder (volgens mij rond de 12 jaar) dressuurpaard die wordt bereden door de vrouw van Peter. Na een ongeluk is zij wat banger geworden en schrikt ze snel. Bij haar moet je dus rustig zijn en voorspelbaar. Het helpt dus niet erg als ik weer eens wat laat vallen of omhoog kom en we een botsing hebben met elkaars hoofd... Ach ja, al doende leert men. Ze vindt het heerlijk als je haar kop borstelt of hiet overheen wrijft.
William: Een echte grote hengst (rond de 7 jaar) die af en toe wel koppig kan zijn. Ik mag hem wel! Hij is overgevoeling voor vliegen en muggen, wat zich kan uiten in plotselingen bewegingen. Alert blijven dus en niet schrikken. William is ook een dressuurpaard die bereden wordt door de vrouw van Peter. William staat altijd tussen de 2 vrouwen in, anders gaan de vrouwen kibbelen. William houdt hen rustig!
Annie: Een merrie van ongeveer 5 jaar. Een top springpaard die wordt bereden door Peter. Zij doen mee aan grote wedstrijden en Annie is de beste van Australië! Ze is prachtig! Haar vacht is ontzettend glazend, ze weet wat jij wilt, luistert goed en ze kan ook nog eens dressuur rijden. Maar het blijft een paard, dus ook zij is af en toe van de rel en ook zij piest en poept gewoon.
Sinds gister Daisy en Roos: Twee nieuwe jonge paarden (2 en 3 jaar) die vernoemd zijn naar de serie van Missis Bouket. Deze paarden zijn ingereden door iemand anders en blijven hier een maand. Hierna maakt Peter een keuze welke hij wilt houden. Ze hadden nog geen ervaring met schrikdraad, na heel veel keren geëlectrodiseerd te zijn geworden, weten ze inmiddels dat je daarvan beter uit te buurt kan blijven.

De werkzaamheden:
's Ochtends om half 8 beginnen Heidi en ik. We halen de paarden uit de stallen, borstelen, hoeven krabben, beenverstevigers om en dan de bescherming tegen alle vliegen en muggen: paardendeken, hals/kop deken, een soort vliegenmasker voor over hun kop en dan nog insectenspray op de dekens. Als ze dan dit stijlvolle pak aan hebben brengen we ieder paard naar een apart gedeelte van het weiland. Uiteraard William tussen Mary en Annie en Lillo staat de ene dag bij Mary en de andere dag bij William. Tijdens het stront scheppen zie je precies waar Lillo's toilet is. Na het plaatsen van alle wateremmers bij alle paarden, maken we de stallen en paardenbakken (buiten) weer klaar voor gebruik. Stront scheppen, grond egaliseren, besprinkelen (vanwege de stof), wateremmers vullen en hooi in de bakken. Dit alles moet wel goed. Dus de wateremmers moeten helemaal schoon zijn, de kleine drolletjes moeten ook opgeruimd worden, enz. Soms een beetje 'mierenneukerig' maarja het zijn wel toppaarden. Rond 10.00 halen we de paarden van het weiland (Lillo in de gate houden!!!) en brengen hen naar hun paardenbakken in de schaduw. Ze krijgen dan hun speciale ontbijt; een cocktail van allerlei voedingsstoffen, vitaminen en olie.

Rond 11.00 hebben we pauze tot 15.00. Heidi en ik gaan dan lekker lunchen, zwemmen, naar de winkels voor spullen voor de paarden, bankhangen of internetten. Soms zijn we langer aan het werk of moeten we weer eerder beginnen.

Om 15.00 brengen we de paarden weer naar het weiland en maken wij hun toilet weer schoon; stront scheppen, egaliseren, enz. We maken dan de binnenstallen klaar voor de nacht. Als we hiermee klaar zijn wachten we totdat Peter thuis komt van zijn werk, tussen 4 uur en half 6. In deze tussen tijd zijn er altijd wel klusjes te doen; stront scheppen op het weiland, springmateriaal klaar zetten, schoonmaken, met paarden lopen of het gras maaier op de mooie zitmaaier. Heidi is niet zo goed in grasmaaien, dus mag ik dat doen. Ik voel me dan echt trots dat ik dat kan en mag doen. Voordat Peter thuis komt zadelen wij de paarden op. Ik mag helaas, maar uiteraard, niet rijden op deze toppaarden. Ik heb dat meer de taak als een soort dienstmeisje; spullen vasthouden, en aangeven, halters schoonmaken, enz. Heidi longeerd of rijdt op Mary of William. Annie wordt alleen door Peter bereden. Nadat Peter vaak 2 paarden heeft bereden en getraint, zadelen Heidi en ik de paarden weer af, wassen en koelen hen. Na meerdere pogingen mijzelf droog te houden tijdens het wassen, heb ik me er aan over gegeven dat je dan zelf ook gewoon even een douche krijgt. Na dit waterballet maken we de paarden klaar voor de nacht. Borstelen, hoeven oliën, staard uitkammen, enz. William, Annie en Lillo staan binnen, Mary buiten vanwege een beetje claustrofobie en de nieuwe paarden ook buiten. Als alle paarden dan weer op hun eigen terratorium staan, krijgen ze weer een cocktail met alle benodigde voedingsstoffen. En dan... eindelijk klaar!!!

De avond:
Nou ja, klaar... Dan moet er nog gekookt worden en de honden en katten eten geven. Vaak eten we pas om 20.00. Peter gaat namelijk iedere avond naar zijn vader in het bejaardenhuis. We hoeven niet op hem te wachten met eten, maar vaak zijn Heidi en ik pas klaar met koken als hij terug komt. Dan is het even douchen, bankhangen, tv kijken en naar mijn heerlijke tweepersoons bed.

De nacht:
Omdat ik zoveel drink overdag, vanwege de warmte, moet ik er altijd wel even uit in de nacht voor een plasje. En de wc is niet dichtbij, dus dat is soms rennen. (wat een boeiende informatie geef ik jullie weer...) Voor de rest van de nacht is het Zzzz Zzzzz... 6.40 shit nu alweer die rot wekker!

Verdere boeiende informatie:
Het is fijn om hier te zijn, maar het is wel hard werken in de warme zon. Overdag is het hier rond de 30 graden! Ook heb ik 's avonds vaak zere voeten of soms een zere rug, maar dan is er de massage stoel!
Soms ben ik nog een beetje klunzig in het werk (dat zal jullie waarschijnlijk niet verbazen) en ik moet eraan wennen dat de paarden zo sterk en gevoelig zijn. Het is erg fijn om met Heidi te werken. Ze leert me alles en zegt dat ik een snelle werker en leerling ben. Dat is natuurlijk wel fijn om te horen!
Het Engels spreken gaat soms nog een beetje moeilijk. In een gewoon gesprek gaat het goed, maar als je samen werkt wil je soms woorden gebruiken waarvan je de vertaling niet weet. Ach, een omschrijving is ook altijd wel grappig 'that thing with one weel and shit in it... O yeah wheelbarrow! (kruiwagen)'. Wel merk ik aan mezelf dat ik in het Engels aan het denken en tellen ben. Zelfs tijdens het schrijven van dit verslag was ik vaak aan het vertalen van Engels naar het Nederlands!
Ik heb hier internetverbinding, dus kan skypen, mailen, facebooken, enz. Dus, wie wat te zeggen heeft of wie met mij wil skypen moet dat maar even laten weten! Het is af en toe namelijk wel lekker om in het Nederlands te praten en niet er bij na hoef te denken wat je wilt zeggen.

Zoals jullie hebben gelezen, ben ik hier dus nog wel even bezig! Ik blijf hier nog 2 weken werken en natuurlijk ook genieten!

Tot horens!

Liefs Pascale






  • 13 Oktober 2012 - 14:35

    Dirk:

    ha die schone dochter zoals ik zie ben ik de eerste die reageer ja ja ik blijf op mijn hoede en ben dan ook super snel.. go meid wat maak je weer een hoop mee op de paarden ranch, het lijkt mij in de midle of the nower als ik dat zie op google ,maar ja je was toch al niet zo,n uitgaans type(ha ha ha)maar ik had al gehoord hier van naber Harry dat er daar toch geen kroegen zijn dus hoef je niks uit te geven ,dat doen wij hier wel. ik ga nu naar de tennis baan want we hebben Jan Brinks boerenkool toernooi en daar is het best weer naar want het is maar 11 graden en het miezerd .het lijkt mij niks om elke dag maar stront te scheppen maar ja je moet toch wat doen voor de kost he, Hans heeft bij mij skipe geinstaleerd en ik wacht nu nog op de camera want ik wil graag jou ff zien.
    maar dat komt very soon hoor ?? ja ja ik smijt ook al engelse woorden er doorheen ,misschien leer ik het nog eens . nou ik heb nu geen tijd meer en je weet hoe ik altijd afsluit he
    wel voorzichtig blijven he maar nu op een andere manier ik denk nu kijk uit voor die knollen want als je er een trap van krijgt mag je linia recta naar huis ,(dat gun ik je niet hoor)
    gr van een bezorgde skone pap

  • 13 Oktober 2012 - 14:58

    Rob Liefhebber:

    Hoi Pascale.
    Heerlijk omweer een stukje van jou te lezen, even mee kijken aan de anderekant van de wereld.
    En natuurlijk genieten van je foto's. Ze geven een kijkje in een wereld waar ik nooit zal komen en zozie ik er toch watvan.
    Het is goed te lezen dat je nu op een betere farm zit dan de vorige en er zo veel plezier beleef met het stallen uitmesten.
    Maar denk maar zo " al het werk is leuk als je denk dat het leuk is". Dus genieter van.
    Veel heb ik niette vertellen want er gebeurt hier niet veel en het is toch klo....weer.
    Maarzo heb je weer even watte lezen in je moerstaal en kan ik je bedanken voor je verhalen en foto's.
    Rob

  • 13 Oktober 2012 - 16:01

    Dirk:

    ff vergeten
    hier nog efkes nieuws uit australie
    hoi schone dochter. ik had net geschreven dat het klote weer was hier maar gisteren vrijdag 12 oct heeft het ten westen van sydney gesneeuwd zag ik op het nieuws iedereen was daar perplex dat komt er in de lente nooit voor het is maar dat je het ff weet
    gr van het dirk nieuws
    doei

  • 13 Oktober 2012 - 19:47

    Hans:

    Hee Pascale, goed te lezen dat het zo goed gaat! Al is het ook wel weer hard werken. Maar daar ben je niet bang voor. Hier gaat alles zijn gangetje. Ik heb vorige week Huug zijn vliegticket uitgeprint, en zijn visum is ook geregeld. Hij is er helemaal klaar voor! Maud en Kris hebben vandaag weer gevoetbald, Maud 6-0 gewonnen, Kris 16-1 verloren. Maar de penalty aan het einde van de wedstrijd zat er weer in bij Kris. Maud droomt er al van om op de platte kar door het dorp te gaan. Ze is er van overtuigd dat ze nu blijft winnen. Hmm, we moeten maar weer zien dat ze met beide voetjes op de grond komt te staan. Binnenkort treffen ze misschien weer een sterkere tegenstander, dan komt het wel weer goed. Ik heb vandaag mijn broer(tje) verhuisd. Afgelopen weken alles geschilderd, vloeren gelegd, CV aangesloten, en nu wonen ze lekker. Nou, verder heb ik even niets te vertellen. Doe voorzichtig, en laat snel weer wat van je weten. Hans.

  • 13 Oktober 2012 - 19:59

    Syl...!:

    Hey passie!!
    haha zo te zien heb je een druk dag schema! en ja die plassjes midden in de nacht.... Plascale...!
    geniet nog maar lekker van de luxe, en maak je niet druk om de smsjes, meis watssap doet wonderen en het is ook wel weer zo geen bericht is ?goed? bericht. en je houd ons ook goed op de hoogte in je reisverslagen...
    dikke kus en knuffel Syl.

  • 14 Oktober 2012 - 11:02

    Sandra Olij:

    Hoi Pascalle, ik heb weer met veel plezier je verslag gelezen. Leuk zeg op op zo'n horsefarm. Ook mooie omgeving?? Hier gaat alles z'n gangetje. Veel, erg veel regen. De bouw van onze aanbouw loopt goed. De verwarming doet het. Nu vooral veel schilderwerk. Nou geniet van je reis en wij genieten met je mee.
    Liefs en groetjes de Oliebollen

  • 14 Oktober 2012 - 15:28

    Dirk:

    Ha die skone dochter
    Hier nog ff wat nieuws uit de dekkerstraat
    Hans was gelijk met Hugo bij jou op de skype en was met gezwinde spoed naar mij toegekomen om ff de camera te instaleren maar na een uur medderen had hij het nog niet voor elkaar omdat er geen bestand was voor de camera(dacht hij) maar wat bleek nu de camera was gewoon stuk want hij ging hem thuis ook ff proberen en daar deed ie het ook niet dus hij maakte me blij met een dooie mus, maar afijn ik zeg haal maar een nieuwe want ik wil je toch graag ff met jou skypen dus nog een weekje geduld zal ik maar zeggen maar het komt voor mekaar al kost het een maandloon(ha ha)
    Gr skone pap

  • 14 Oktober 2012 - 16:33

    Romy:

    Hoii lieve pas!

    Wat een onwijs lang verhaal. Leuk om te lezen wat je allemaal doe en wat je bezig houdt!

    Wat ga je doen over twee weken? Nieuw werkadres zoeken?

    Wat een heerlijke weer heb je zeg. Ben je al bruin? Wel goed insmeren he! Hier is het weer lekker echt Nederlands herstweer!

    Geniet nog lekker daar van de paarden en de luxe.

    Kijk uit naar je nieuwe verhaal!

    Liefs,

    Romert

  • 14 Oktober 2012 - 21:42

    Carla :

    Hee Pascalle.. wat onwijs leuk om te lezen.. je schrijft ook zo leuk... Ik vind het zo geweldig dat je het zo onwijs naar je zin hebt... Geniet ervan meis... met volle teugen..
    En wat leuk dat je zus mijn moeder zo pittig op de hoogt houdt.. Super!!

    Groetjes Carla

  • 14 Oktober 2012 - 22:19

    Jose En Piet:

    Hoi Pascale
    Ik heb al jouw verslagen gelezen en er van genoten
    Het is toch een geweldige levenservaring om dit mee te maken
    Zo worden kleine meisjes groot en heel wijs
    Hier had jouw vader wel met jouw samen willen werken met al die paarden denk ik
    Maar ja die heeft het te druk en is te oud voor zo'n lange reis
    En je weet : elke dag gezond op en genieten maar
    Groet Jose en Piet

  • 15 Oktober 2012 - 22:49

    Hugo Rood:

    Heej harde werkster. Wat een verhaal weer. Je gaat er op de zelfde tijd uit als ik momenteel. Voor mij is het uitslapen. Ik vond het skypen met je helemaal super zondag.Ik heb daarom nog weinig nieuws. Vandaag moest ik naar de tandarts weet je nog? Nou ik mooi zitten daar en ff wachten,nog ff wachten,nog ff wachten. Toen herkende de balie medewerkster mij en zij: jij bent toch hugo? Ik zij ja. Maar je hebt helemaal geen afspraak vandaag.Moet ik woensdag weer heen. Ik zat met de 15e in mn hoofd,maar het was dus de 17e. Nou lieverd werkze daar en geniet van alles.XXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 16 Oktober 2012 - 16:47

    Samantha:

    Hey Pascale!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt zeg en wat een avonturen heb je al beleefd.
    Er leuk hoor om het allemaal na te lezen.
    Je gaat al weer snel door naar het volgende woofadres, hopelijk bevalt die net zo goed.
    Weet je al wat voor werkzaamheden je daar gaat doen?
    Ook iets met paarden?
    Ik kijk al uit naar je volgende avontuur.
    XXX Samantha

  • 18 Oktober 2012 - 11:48

    Sjaak En Carla:

    Hoy Pascalle,

    Wat een leuke verslagen van jouw droomreis en erg leuk dat je er zo van geniet.
    Misschien vind je je werk wat eentonig maar dat is met meer werk zo.
    Wel gaaf voor jou dat je met paarden mag werken en dat je het goed kan vinden met je collega Heidy.
    Dus meissie geniet er van.
    Groetjes van Sjaak en Carla

  • 18 Oktober 2012 - 17:18

    Aaf:

    Hoi hoi Pascale, Hehe ik heb eindelijk de tijd en je pagina gevonden ;) wat super tof en stoer dat je dit doet zeg, ik krijg al de zenuwen als ik je verhalen lees over die vieze man met z'n honden brrr, ik vind het onwijs leuk om te lezen dat je zo geniet en dat moet je ook zeker doen!!

    Hier gaat alles z'n gangetje, het is nog steeds onwerkelijk allemaal maar met alle lieve mensen om ons heen en elkaar zijn we sterk!!

    Ik geniet van je verhalen en tot de volgende x

    xxx Aaf v/d Berg

  • 19 Oktober 2012 - 11:04

    Brakie:

    Hoi Pascale,
    Leuk om je stukkies te lezen, super tof dat je het zo naar je zin hebt!!!
    Topper geniet er nog lekker van!!
    XXX Brakie

  • 22 Oktober 2012 - 13:34

    Saskia:

    Hoi Pascale,

    Bij je ouders sprak ik Hugo en kwam er achter dat het nodig tijd werd om je blog weer eens te bekijken. Wat een leuke verhalen en wat heerlijk dat je het zo naar je zin hebt! Afgelopen zaterdag hebben Patrick en Daan geholpen bij je ouders. Daan vond het prachtig. Wat is er nou mooier dan slopen! Wilde hij eerst boswachter, kok, jager en politieman worden...daar is nu ook "slopen-met-een-vrachtauto-net-als-ome-Herman"aan toegevoegd. Gijs en Rick vonden het ook prachtig. En Gijs zou Gijs niet zijn als hij niet nog even snel, op weg terug naar de auto, een nat pak haalde in een grote baggerplas.

    Geniet nog even lekker daar, ondertussen kijken wij hier McCloud's daughters (australische serie over paardenmeisjes) ,ben je toch een beetje bij ons.

    liefs Saskia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 785
Totaal aantal bezoekers 26288

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: