26 oktober, Ayr. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu 26 oktober, Ayr. - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Pascale Zwemmer - WaarBenJij.nu

26 oktober, Ayr.

Door: Pascale Zwemmer

Blijf op de hoogte en volg Pascale

26 Oktober 2012 | Australië, Innisfail

Hallo allemaal!

De drie weken zitten er alweer op in Ayr. Ik heb echt een hele leuke tijd gehad met Heidi en Peter op deze paardenranch. De foto's staan weer op mijn Facebook.

Heidi en ik zijn vorige week te stappen geweest in dit stadje en wat is het dan leuk om zoveel verschillende mensen te ontmoeten uit verschillende landen. Ik merk dat je als backpacker heel snel contact maakt met anderen. Je hebt namelijk genoeg stof om over te praten; je afkomst (aahh.. Holland.. smoking weet, windmills, cheese), Australië, vriend, werk, reis, enz. Ik vind het erg leuk om de reisverhalen van anderen te horen of juist te praten over het echte Australische leven.

Peter heeft ons meerdere keren uiteten genomen, waar ze weer andere gewoontes hebben als in Nederland; onder het eten gaat het personeel alvast schoonmaken, mensen lopen naar buiten om te bellen, geen verstand of uitleg van verschillende wijnen of bieren, niet tegelijk ieders maaltijd op tafel en restaurant die om 20.00 al sluiten. Dan hebben wij het in Nederland toch wel goed voor elkaar!

Zondag kwamen er 3 Duitse meiden. Een backpacker met 2 vriendinnen die 5 jaar geleden voor Peter en Janie heeft gewerkt en waar zij nog steeds contact mee hebben. Toen kwam mijn Duits ook weer even op peil. Duits, Engels en Nederlands (tijdens skypen, facebook, sms) door elkaar in je hoofd is toch best verwarrend. Waarom is er niet gewoon één taal? Mijn Engels is wel met stappen vooruit gegaan tijdens deze drie weken, waar ik erg blij om ben!

Als bedankje aan Peter heb ik 20 zakjes chips verstopt in dit grote huis. Hij zegt namelijk dat hij niet kan slapen wanneer hij weet dat er chips in huis is. Het zal mij benieuwen hoe lang hij erover doet om alle zakjes te vinden! Heidi is een chocola liefhebber en daarom heb ik voor haar 20 chocolaatjes in het huis verstopt, dat wordt lachen met die twee.

Ondanks ik het hier ontzettend naar mijn zin heb gehad, heb ik het gevoel dat het weer tijd wordt voor een volgende belevenis. Vandaag neem ik daarom de bus naar Airlie Beach, 3,5 uur rijden. Daar ontmoet ik Lenny weer, de nicht van een vriendin van mij uit nederland. Voor 3 nachten zitten we samen in een hostel. Weer even een vertrouwd iemand om mij heen en weer lekker Nederlands kunnen praten. Erg fijn!

Vanaf maandag ga ik alleen een 3 daagse trip doen naar The Whitsundays! Ik word door een busje opgehaald vanaf mijn hostel en stap dan in Shute Harbour over op de boot naar Long Island. Hier verblijf ik 2 nachten in een hostel. Het eiland is een soort resort met sauna's, zwembaden, spa's, stranden en massages. Nou, hoe klinkt dat? Al jaloers? Woensdag vaar ik de hele dag met een zeilboot langs en naar The Whitsundays. Ik ga dan weer snorkelen en maak een stop op Whithaven, waar het witste strand van de wereld is. Ik eindig dan weer in Airlie Beach. Hier zal ik nog een nacht in een hostel verblijven, waarna ik weer verder reis naar het zuiden.

Mijn volgende wwoof-adres is namelijk al bekend. Ik ga donderdag naar Gladstone waar ik zal werken op en gevarieerde boerderij. Ze hebben hier varkens, kippen, een hond en verbouwen en verkopen graan en hooi. Verder weet ik nog weinig van deze stad en plek. Spannend en uitdagend en dus fantastisch!

Tot nu toe vind ik het fantastisch om te reizen. Ik kom op ontzettend mooie plekken, ontzettend vieze plekken, ontzettend natte plekken (de zee), ervaar het australische leven, ervaar het backpackers leven en voel mij een gezegend mens!

Ik kom dus voorlopig nog niet terug naar het koude kikkerlandje.
Tot horens maar weer!!!


Heel veel liefs Pascale

(ps. wat is het leuk om reacties te krijgen van jullie. Het gevoel van erkenning en liefde!)

  • 26 Oktober 2012 - 13:45

    Dirk:

    HA DIE SKONE DOCHTER, BEN IK TOCH WEER DE EERSTE DIE REAGEER.
    IK BEN ER WEER ALS DE KIPPEN BIJ . WAT HEB IK WEER GENOTEN GISTEREN MET ONS RECHTSTEEKS GESPREK OP SKYPE, HET IS NET OF HET DE VOORZIENIGHEID IS VAN BOVEN(marie)
    DAT IK WEER OP HET JUISTE MOMENT MET JOU IN CONTACT WAS.IK HOEF EIGENLIJK NIKS MEER TE VERTELLEN HET IS NET OF JE HIER ELKE DAG IN DE DEKKERSTRAAT BIJ MIJ THUIS BENT .TOEN JE NOG THUIS WAS HADDEN WE LANG NIET ZOVEEL GESPREKKEN MAAR HET DOET MIJ WEER DEUGD DAT HET MET JOU HEEL VOORSPOEDIG GAAT EN NU ENJOY ER WEER VAN(JA JA WEER EEN ENGELS WOORD NOU GOOD BAY WEER EN JE WEET HET BLIJF VOORZICHTIG HE
    GR EEN BEZORGDE SKOON PAP

  • 26 Oktober 2012 - 15:38

    Martine:

    Hey Pascale,

    Nou van je skoonfamilie moet je het hebben! Ben ik toch maar weer de 2e die reageert! leuk om te horen dat het nog steeds goed bevalt. Nu hopen dat het volgende wooffadres ook weer bevalt. Maar eerst relaxen! Lekker hoor. En wij maar hard werken in dit koude kikkerlandje.... Nou tot horens maar weer. X van ons.

  • 29 Oktober 2012 - 08:03

    LAURA:

    Dag lieverd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    We zijn helemaal niet jaloers. We vinden het heerlijk hier. Regen, kou, werken, rekeningen overmaken. Heerlijk hahahaha
    Wat heerlijk weer om te horen dat je het lekker hebt. Hier gaat ook alles lekker.
    Hier een update over het dorp!

    Het huis is helemaal plat. Leon van Breugel is aan het graven.
    Wij worden over enkele weken kampers, volgende week komt namelijk de woonunit.
    Romee en maud missen je verschrikkelijk, Maud zei gister zomaar uit het niets. '' Nou kan Pascale ook niet met ons bij sinterklaas zijn!) lief he
    Romee heeft nu drie tanden.
    Je kanjer heeft verloren met voetbal, mijn kanjer dus ook :)
    Wij hebben gelijk gespeeld met voetbal
    Marit is zwanger
    Het is hier koud, vannacht heeft het in nederland gevroren (hier viel het mee)
    Nou en verder is het eigenlijk rustig in het dorp. geen nieuwtjes verder.

    doeg zussssssssssssssss tot snel

    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 29 Oktober 2012 - 10:39

    Samantha:

    Hey topper!

    Het gaat je goed, fijn om te lezen hoor!
    Op dit moment ben je waarschijnlijk onderweg naar de Whitsundays.
    Geweldige ervaring wordt dat denk ik zo. Ik heb mij weer even ingelezen natuurlijk en ook via Googlemaps gekeken waar jij naar gaat. Wauw!
    Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jouw foto's!
    Weet je dat je er kunt zwemmen met zeeschildpadden, lijkt mij fantastisch! Hoop dat je dit ook kunt meemaken.
    Heel veel plezier en alvast succes op je volgende wooffadres.

    Dikke kus Samantha


  • 29 Oktober 2012 - 10:39

    Samantha:

    Hey topper!

    Het gaat je goed, fijn om te lezen hoor!
    Op dit moment ben je waarschijnlijk onderweg naar de Whitsundays.
    Geweldige ervaring wordt dat denk ik zo. Ik heb mij weer even ingelezen natuurlijk en ook via Googlemaps gekeken waar jij naar gaat. Wauw!
    Natuurlijk ben ik ook benieuwd naar jouw foto's!
    Weet je dat je er kunt zwemmen met zeeschildpadden, lijkt mij fantastisch! Hoop dat je dit ook kunt meemaken.
    Heel veel plezier en alvast succes op je volgende wooffadres.

    Dikke kus Samantha


  • 03 November 2012 - 18:43

    Margreet :

    Heej Pas!

    Heel veel plezier op de Whitesundays!! Wij zijn niet jaloers hoor, het is hier koud en nat dus gaan we van ellende maar naar beentjes toe haha!! Vanavond speelt er een bandje ik zal een kruk voor je vrijhouden dan ben je er in gedachte bij ;)
    Have fun!

    XX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Pascale

Hoi allemaal, Wat leuk dat jullie mijn site bezoeken! Ik ben Pascale Zwemmer, 22 jaar en kom uit het mooiste dorp Winkel. Mijn vriend, vrienden en familie steunen en volgen mij tijdens de prachtige reis die ik ga maken. Het zal een levenservaring zijn die ik nooit meer zal vergeten. Mijn droom komt nu eindelijk tot werkelijkheid! Enjoy my travel stories and experience!!! Liefs Pascale

Actief sinds 11 Juli 2012
Verslag gelezen: 562
Totaal aantal bezoekers 26287

Voorgaande reizen:

11 September 2012 - 17 Juni 2013

Pascale's droomreis!

Landen bezocht: